Схема оформлення конспекту гурткового заняття
1. ТЕМА ЗАНЯТТЯ
2. Освітньо-виховні завдання.
Навчальна мета. 1. Забезпечення засвоєння знань про – 2. Узагальнити знання учнів про – 3. Продовжити формувати уявлення про основні біологічні явища: • пристосування організмів до середовища життя; • взаємозв’язок будови та функцій; • удосконалення будови та життєдіяльності у процесі історичного розвитку. Розвиваюча мета. 1. Розвивати творчу активність, пізнавальні інтереси учнів. 2. Продовжити формувати вміння: • працювати з малюнками, таблицями, додатковою літературою, скласти план, закласти дослід, вести спостереження, працювати з рослинами, тваринами тощо; • порівнювати, узагальнювати, робити висновки; • дати додаткові знання про – 3. Поглибити знання про - .
Виховна мета. Світоглядна. 1. Сприяти формуванню в учнів уявлення про історичний розвиток світу, зв’язок теорії з практикою. Екологічна. 2. Переконати учнів у необхідності охорони довкілля. 3. Формувати екологічний світогляд. 4. Забезпечити розвиток основ. Профорієнтаційна. 5. Ознайомити учнів з професіями, пов’язаними з використанням знань з біології в народному господарстві. Етична. 6. Сприяти формуванню етичних взаємин у колективі (доброзичливості, взаємодопомоги, справедливості). Естетична. 7. Розвивати у вихованців почуття прекрасного, художнього смаку, уміння пізнавати і створювати красиве.
Терміни та поняття (в тому числі додаткові до даної теми) – Міжпредметні зв’язки –
Тип заняття: засвоєння нових знань, умінь та практичних навичок; формування умінь та навичок; застосування вмінь та навичок; узагальнення; комбінований.
Форма заняття
Методи та прийоми: 1. Інформативно – рецептивний: • мовний (розповідь, бесіда, інструктаж, робота з довідковою літературою); • наочний (демонстрація предметів, явищ, посібників); • практичний (праця на ділянках, у теплиці. Практична робота, екскурсія, похід). 2. Репродуктивний (ігри, вікторини, те6ми). 3. Пошуковий (евристична бесіда, застосувально-творчий, групові форми роботи, взаємопов’язані запитання). 4. Навчально-дослідницький (дослідницька робота, спостереження, самостійна творча робота – реферати, статті, доповіді). Обладнання: таблиці, плакати, саморобні посібники, ксерокопії, схеми, моделі, муляжі, гербарії, живі рослини, тварини, технічні засоби навчання, роздатковий матеріал, діаграми, демонстраційний матеріал, виставка літератури).
Хід заняття (його структура).
1. Вступна частина: • організація гуртківців до навчання; • визначення освітньо-виховної та розвиваючої мети заняття; • обговорення попередньої теми.
2. Основна частина: • коротка інформація керівника гуртка про матеріал нової теми; • включення гуртківців у самостійне осмислення нового матеріалу, базуючись на практичних роботах попередньої теми; • оволодіння новими науковими термінами або новими специфічними закономірностями, правилами, технікою, способом практичних умінь; • підведення гуртківців до узагальнень, обґрунтувань, висновків на основі засвоєння матеріалу.
3. Заключна частина заняття: • обґрунтування гуртківцями можливості використання отриманих знань, умінь, навичок на практиці; • загальний підсумок заняття з відзначенням його позитивних та негативних моментів.
|