Васильківська міська Станція юних натуралістів

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 38
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Психологічна служба

Чи знаєте ви свою дитину

(анкета для батьків)

Перед вами 10 звичайних ситуацій. Із запропонованих відповідей виберіть ті, які найбільше відповідають вашому стилю виховання і підрахуйте бали.

  1. Ваша дитина жива, пустотлива, завжди вистачає з нею проблем: то повернеться додому в розірваних штанцях, то із синцем:

а) ви розпитуєте її, що сталося, зашиваєте штанці, ставите компрес – 3 бали;

б) надаєте допомогу дитині, але сварите, говорите, що одного дня це дорого обійдеться – 0 балів;

в) зовсім не звертаєте на неї уваги, нехай сама все робить – 2 бали.

2. У дитини є друзі, але вони погано виховані:

а) ви розмовляєте з їхніми батьками – 2 бали;

б) кличете дітей додому, прагнете вплинути на них – 5 балів;

в) пояснюєте дитині, в чому полягають недоліки його друзів, що вони для нього поганий приклад – 0 балів.

3. Дитина любить бавитися 24 години на добу. Ввечері зовсім не бажає лягати спати:

а) ви пояснюєте, яким важливим є сон – 3 бали;

б) дозволяєте, щоб дитина лягала, коли забажає, та вранці примушуєте вставати вчасно – 5 балів;

в) ви примушуєте дитину лягати в ліжко в один і той же час і залишаєте її одну – 0 балів.

4. Ваша дитина дуже часто може нагрубити:

а) пояснюєте, що так себе вести некультурно, люди за це зроблять зауваження – 5 балів;

б) забороняєте грубити, в разі невиконання заборони – наказуєте – 0 балів;

в) кожен день, коли дитина веде себе добре, заохочуєте її – 3 бали.

5. Дитячих телепередач дитині вже недостатньо, дитина може дивитися телевізор, Інтернет цілий день:

а) після дитячої програми дитина лягає спати, а ви включаєте телевізор після того, як дитина засне – 6 балів;

б) пояснюєте дитині, що вона повинна дивитися, а що ні, щоб дитина зрозуміла – 2 бали;

в) вибираєте для дитини деякі передачі – 3 бали;

г) вирішуєте, скільки годин дитина може дивитися телевізор, Інтернет, але ваша дитина сама приймає рішення коли і що дивиться – 5 балів.

6. Ваша дитина навчається у 5 класі, а вже цікавиться хлопчиками (дівчатками):

а)залишаєте все, як є – 3 бали;

б) робите спробу присікти дитячу закоханість, якщо вона є – 0 балів;

в) по-дорослому пояснюєте, що таке кохання, і якими повинні бути стосунки між чоловіком і жінкою – 5 балів.

7. Інші діти постійно ображають вашу дитину:

а) навчаєте її постояти за себе – 5 балів;

б) розмовляєте з батьками цих дітей – 3 бали;

в) робите все, щоб ваша дитина не спілкувалася з такими дітьми – 0 балів.

8. Ви створюєте вашій дитині всі умови. Але вона цього не цінує, постійно ображає молодшого братика (сестричку):

а) приділяєте дитині більше уваги, незалежно від того, що вона старша – 3 бали;

б) зовсім не звертаєте увагу – 0 балів;

в) у присутності молодшої дитини закликаєте до розсудливості – 5 балів.

9. Ваша дитина постійно грубить, не здатна співпереживати, нападає на інших дітей:

а) ви вважаєте, як вона відноситься до людей, так і вони повинні відноситися до неї, щоб вона змогла оцінити власну поведінку – 0 балів;

б) прагнете приділити їй більше уваги – 5 балів;

в) забороняєте їй дивитися фільми, де є вбивства – 2 бали.

10. У вашої дитини день народження, вона запросила однолітків, та син (дочка) звертається до вас із проханням піти з дому:

а) відміните запрошення гостей, поясните дитині, що так робити не можна – 5 балів;

б) виконаєте прохання дитини і підете з дому – 0 балів.

Підрахунок балів

Від 0 до 18 балів. Ви виховуєте дитину для життя, яким жили й живете самі, виховуєте так, ніби вона не належить до іншого покоління. Ви забуваєте, що в ІІІ тисячолітті вирішальними будуть впевненість у собі, самостійність, творчі здібності. Вашій дитині потрібні ці якості, але ви не розвиваєте їх, не бачите, що життя іде вперед і все змінюється.

Від 19 до 35 балів. Ви недостатньо задумувалися над обставинами, в яких житиме ваша дитина. Але вам треба віддати належне: ви прагнете бути сучасним, не використовуєте стереотипні методи у вихованні, вважаєте, що краще за все, коли дитина сама навчиться вирішувати власні проблеми, ви надаєте їй достатньо свободи, не прагнете, щоб вона сліпо підкорялася авторитету дорослих. І все ж, при підготовці дитини до самостійного життя ви робите не все можливе. Ви дуже слабо розвиваєте у неї самостійність мислення, впевненість у собі. Вам необхідно допомогти їй виробити власні погляди.

Від 36 до 50 балів. Ви вірите, що ваша дитина житиме в світі, де буде доброта, справедливість, цінуватиметься ініціатива, а егоїзм засуджуватиметься. Вона житиме в свті, де поважають розум, незалежну думку.

            Підлітковий вік - найбільш вразлива і суперечлива пора в житті кожного з нас. Перші пошуки сенсу життя і власної індивідуальності, перші спроби знайти себе і утвердитися в суспільстві дорослих - все це відбувається в період, коли дитинство вже майже закінчилося, а доросле життя ще не почалося. І саме цей момент є чи не найважливішим на шляху розвитку особистості. У підліткової кризи є певні психологічні і фізіологічні причини. Їх бажано знати кожному з батьків, щоб краще розуміти свою підростаючу дитину.

            Підлітковим віком психологи називають період з 10-11 до 18 років, коли прискорений фізичний розвиток дитини випереджає психологічний і соціальний. Починається період статевого дозрівання, збільшується збудливість центральної нервової системи. Ось чому підлітки стають більш дратівливими, образливими, нестриманими.

            Як правило, саме великий опір у підлітка викликає відчуття чогось нав´язуваного, того, що, на думку старших, укладається в загальноприйняті рамки пристойності і виховання (батьківська думка, стиль життя, поведінка). Підліток протестує тому, що не бажає бути відображенням, він хоче сам знайти свій шлях, пройти через власні помилки.

ПОРАДИ БАТЬКАМ

            Як впоратися з підлітком? Що ж сталося з цією милою маленькою дитиною? Підлітки можуть бути дуже складними, і це не повинно бути дивним, враховуючи всі зміни перехідного віку, з якими їм доводиться стикатися. Вам доведеться бути дуже терплячим, щоб впоратися з ними.  Навіть незважаючи на те, що Ви колись самі були підлітками і, можливо, були складними для своїх батьків, все ще від Вас буде потрібно багато зусиль, щоб зрозуміти, через що доводиться проходити вашій дитині. Це завжди не просто, і Вам доведеться дуже постаратися під час цих двох важливих періодів у житті ваших дітей - юності і молодості. Вашим дітям знадобляться всі керівництва та розуміння, які ви можете їм надати. Завантаження та розуміння, протягом складних періодів, можуть задати тон для життєвих рішень, які доведеться робити вашій дитині.

Батькам потрібно змінювати своє ставлення до підлітка. Будувати стосунки на основі толерантності і взаєморозуміння. Рецепту одного на всіх не існує. Тож вирішення проблеми і налагодження стосунків – це справа дорослих. Від їх бажання і мудрості  залежить чи підлітковий негативізм мине, чи сформується як риса особистості.

-Якщо в сім’ї шанують почуття дитини, то й вона колись шануватиме почуття інших людей.

-Якщо дитина живе в умовах толерантності, то вона виробляє в собі вміння терпіти.

-Якщо до неї ставляться чесно, то вона буде справедливою.

-Якщо в сім’ї не беруть чужих речей без дозволу, дитина теж не буде брати чужого. Такий перелік, без сумніву, можна продовжити.

Тому, шановні батьки, пам’ятаймо, що ми виховуємо дітей кожним своїм кроком, своїм вчинком. Перші поняття про добро і зло, честь і безчестя, справедливість і кривду у дітей складаються на підставі того, що вони відкривають у своїх батьків.

                                          ПАМ'ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ

             1.Спілкуючись із підлітком пам'ятайте: ваша розмова має бути діалогом.

2.Більше семи фраз поспіль — це вже лекція.

3.Наберіться   терпіння,   не   перебивайте,   не тягніть із нього слова, не закінчуйте за нього ре­чення.

4.Спілкування із підлітком нагадує підтриман­ня  спортивної  форми:   воно  потребує  постійної практики.

5.Спілкуючись із підлітком, поверніться до нь­ого обличчям, дивіться в очі; якщо це з якихось причин неможливо, ввічливо вибачтесь, як перед дорослим.  Будьте впевнені, він запам'ятає таку манеру і поважатиме своїх співбесідників.

6.Ви   роздратовані...   Охолоньте,   перш   ніж розпочнете розмову. Пам'ятайте, розмови віч-на-віч підвищують ваші шанси почути дуже цікаві одкровення.

7.Ставте тільки обдумані запитання. Майте на увазі, що   запитання,   яке  починається   зі  слів «А чому ти...», як правило, викликає бажання за­хищатися, особливо у підлітка.

8.Обов'язково  розказуйте  підлітку про  себе, про свої справи, проблеми. Поцікавтеся його дум­кою щодо них.

9.Увечері згадайте що-небудь, що мало відбути­ся сьогодні в житті підлітка — контрольна, неп­риємна зустріч і запитайте, як вони пройшли?

10. Не заважайте підлітку відчувати те, що він відчуває. Навіть якщо вам не зрозуміло, чому він такий   засмучений,   не   намагайтеся   заспокоїти його. Згадайте себе у його віці й реакцію на слова батька: «Який дріб'язок! Хіба це привід для пла­чу?». Кожна людина має право на емоції: і ви, і ваша дитина безперечно також.

11.Закрийте газету,  вимкніть телевізор, теле­фон.   Відкладіть   усі   свої   справи   і   думки   «на потім» і зосередьтеся на підлітку, коли він із ва­ми розмовляє.

12.Намагайтеся   під  час   серйозних   розмов   із підлітком не виправляти його вимову, граматику і лексику. Дійдіть до суті того, про що він веде мову.

13.Демонструйте йому ваше розуміння, співпережи­вання, готовність прийти на допомогу.

14.Якщо до вас звертаються: «Мамо (тату), знаєш що?», сядьте зручніше і запитайте: «Що?».

Використані джерела:

  1. http://arhiv-statey.pp.ua/index.php?newsid=29230
  2. metodtar.at.ua/load/0-0-0-99-20‎
  3. http://mama-tato.com.ua/article/a-635.html
  4. yu.mk.ua/userfiles/Освіта%20СТАТТЯ.doc‎

З ЧОГО ПОЧИНАЄТЬСЯ ЕФЕКТИВНЕ ЗАНЯТТЯ?

Пам’ятка для педагога

  1. На помилках учаться. Помилки навіть по­трібні для навчального процесу. Діти не ма­ють боятися припуститися помилки.
  2. Давайте вихованцям можливість максимально ви­явити свою ініціативу. Учіть їх самостій­но думати і працювати.
  3. Творче ставлення до роботи й навчання — за­порука ефективного заняття.
  4. Не у всіх дітей вистачає терпіння та наполе­гливості поступово переходити від простого до складного. Не дозволяйте вихованцям не віри­ти у свої сили.
  5. Якщо ваш голос виказує ваше роздратування, розчарування та зневіру, діти запам’ятають саме ці емоції, а не мудрість, яку ви намага­лися до них донести.
  6. Кожен вихованець по-своєму сприймає матеріал. Зважайте на це.
  7. Найкращий той діалог, у процесі якого діти відгукуються не на слова, а на думки.
  8. Добрій пам’яті передує пильна увага.  
  9. Думки вихованця набагато продуктивніші за дум­ки вчителя.
  10. Чогось навчити можна тільки практикою.

ПОРАДИ ВИХОВАНЦЯМ ДЛЯ УСПІШНОЇ ПІДГОТОВКИ ДО ЗНО

*    Налаштуйтеся на позитив. Пам’ятайте: здача ЗНО - це не покарання, а стимул до саморозвитку!

*    Вдома облаштуйте своє робоче місце біля комп’ютера так, щоб ніщо Вас не провокувало або відволікало від навчання.

*    Інформацію поділіть на частини. Визначте спочатку, що для Вас найважче. Роботу розпочинайте зі складнішого матеріалу.

*    Працюйте до тих пір, поки відчуваєте, що розумієте навчальний матеріал. Коли відчуєте, що інформація не сприймається, відпочиньте (досить 15-20 хвилин).

Якщо часу до ЗНО залишилося мало:

  • Підготуйте місце для занять.
  • Уведіть в інтер’єр кімнати жовтий та фіолетовий кольори.
  • Складіть план занять. Спершу визначте, хто Ви («сова» чи «жайворонок»), і залежно від цього максимально використовуйте ранковий або вечірній час.
  • Підготовку розпочніть з найважчого розділу або з того матеріалу, який знаєте найгірше.
  • Чергуйте заняття з відпочинком: 40 хвилин триває заняття, потім 10 хвилин – відпочинок.
  • Виконуйте якомога більше різних тестів із предмету.
  • Тренуйтеся з секундоміром у руках: засікайте час виконання тестів.
  • Готуючись до оцінювання, подумки малюйте собі картину перемоги чи успіху.
  • Примусьте себе зайнятися справою.

         Перед ЗНО є бажання робити все, щоб тільки до нього не готуватися. У цей час можна пригадати давно забуті та відкладені справи, пригадати, що давно не телефонував товаришеві, можна проявити себе зразковим сином (дочкою) і виконати яке-небудь батьківське доручення (з’їздити на ринок, полагодити полицю, підмести підлогу тощо), тобто зробити все, аби віддалити момент, коли доведеться сидіти з книжкою/зошитом за столом і готуватися.

         Зробіть над собою зусилля. Це важливо. Але не вдавайтеся до крайнощів. Якщо Ви обкладетесь підручниками, вимкнете телефон та забарикадуєтеся у своїй кімнаті, то ефективність від такої підготовки, навряд чи, буде високою.

         Поради:

         Встановіть для себе норму: наприклад, одна година або, наприклад, одна тема. Коли розібрано тему, то можна і перепочити.

         Не слід готуватися до атестації разом з другом/подругою (якщо лише він (вона) не знає матеріал краще), бо така підготовка найчастіше перетворюється на тривалу балаканину і марну трату часу.

 

Як запам’ятати?

               З цього приводу існують різні думки. Один із найбільш вдалих способів запам’ятовування – мнемотехніка, що включає запам’ятовування асоціаціями:

 Потрібно запам’ятати дату – спробуй пригадати, що ця дата означає для тебе особисто. Може, це день народження тітки? А може, цього дня Ви вперше щось зробили або кудись з’їздили? Раптом ця дата нагадує чийсь номер телефону? Однак не слід спеціально вишукувати родинні свята, бо на тестуванні доведеться згадувати ще і їх.

• Потрібно запам’ятати формулу – спробуйте прочитати її, як слово, чи придумайте до кожної літери формули яке-небудь слово і складіть смішну конструкцію, яка триматиметься в голові. Чим смішнішою буде асоціація, тим краще вона запам’ятається.

• Дуже зручно запам’ятовувати які-небудь визначення, явища, події, звівши їх до того, що вже відомо. Спробуйте спростити визначення, зрозуміти суть, а не завчати його.

• У різних людей розвинені різні види пам’яті: зорова, слухова, моторна:

Якщо у Вас розвинена моторна пам’ять, краще ще раз пропишіть матеріал (наприклад, займіться написанням шпаргалок). Можна писати шпаргалки! Під час написання шпаргалок матеріал повторно опрацьовується. Але користуватись ними або навіть просто приносити із собою на тестування не варто: коли вона лежить у кишені – голова працює погано, коли її залишили вдома – голова включається в роботу. Отже, краще написати шпаргалку і залишити її вдома.

• Якщо відчуваєте, що «процес пішов», тобто розумієте матеріал, відчуваєте, що можете його пояснити, і ще не втомився – продовжуйте!

         Перед сном якщо не вчитимете, то хоча б перегорніть пройдені матеріали, спробуйте, дивлячись на заголовок, пригадати загальний зміст питання (якщо не виходить – перегляньте розділ). Адже краще запам’ятовується інформація, отримана під час засипання чи під час пробудження (але не в день напередодні тестування!).

         Увечері, напередодні ЗНО, дозвольте собі розслабитися: прогуляйтеся, поговоріть по телефону, почитайте детектив, зайдіть у гості, лягайте відпочивати до півночі. Якщо не виспитесь за ніч, то очікуйте сумних наслідків!

Будьте впевнені у власних силах!

Ви розумна, цілеспрямована людина, яка в змозі подолати будь-які труднощі.

 

ПОДОЛАННЯ СТРАХУ ПЕРЕД ЗАНЯТТЯМ

Поради педагогу

1.       Вивчайте можливості кожного майбутнього вихованця

Пам 'ятайте: без знання стану здоровая дітей неможливе правильне навчання і виховання. Виховання має сприяти зціленню дитини від хво­роб» набутих у попередні роки.

2. Вступаючи в контакт з дітьми, не варто будувати зверхні взає­мини з ними

Пам 'ятайте: навіть малюк у взаєминах з дорослими певною мірою прагне відстоювати свою незалежність. Від спільних колективних дій педагога та вихованця залежить успіх справи. Намагайтеся частіше хвалити, заохочувати вихованців. Вивчайте індивідуальні можливості й потреби кожного з них, наполегливо оволодівайте методикою педагогічної спів­праці.

3. Частіше посміхайтеся

Пам 'ятайте: ваша посмішка дітям свідчить про те, що зустріч з ними вам приємна, усмішка створює в загальний позитивний настрій.

4. Плануючи свої перші заняття, подумайте, як учні повинні пово­дитися на занятті; які звички культурної поведінки для цього слід спе­ціально виховувати і які з уже наявних треба закріпити

Пам 'ятайте: якщо педагог не виховує в учнів певної системи корисних звичок, то на їхньому місці найчастіше виникають звички шкідливі. З перших занять виробляйте у вихованців певний стереотип поведінки, формуйте позитивні навички.

5. Поміркуйте над тим, які види робіт будуть використані і виконані учнями на занятті, що необхідно зробити для того, щоб завдання вони виконували правильно; яка спеціальна підготовка для цього погрібна

Пам 'ятайте: більшість різних порушень на занятті відбувається через недостатню завантаженість вихованців «корисною» цікавою роботою. Особливо важливими є два елементи: чого вони навчаються, викорис­товуючи ті чи ті завдання, та до чого привчаться в процесі цієї діяль­ності.

6.          Важливе завдання педагога — передбачити ситуації, які виника­тимуть на занятті

Пам 'ятайте: помилці легше запобігти, ніж виправити її.

7. Намагайтеся вислуховувати вихованців до кінця навіть тоді, коли, на вашу думку, вони помиляються чи у вас обмаль часу

Пам 'ятайте: кожен вихованець має знати, що ви його вислу­хаєте.

8. Без вимоги педагога неможлива організація навчальної та су­спільно корисної діяльності вихованців

9. Наполешиво оволодівайте навичками самоаналізу заняття

Як подолати страх перед заняттям

 Тези для аутотренінгу

ü    Я ґрунтовно підготувалася до заняття.

ü     Я спокійна.

ü     Настрій у мене гарний, бадьорий.

ü     Я продумала усі компоненти заняття.  

ü     Я добре знаю всіх вихованців, вони дисципліновані, уважні, з повагою ставляться до мене.

ü     Я підібрала цікавий матеріал і зможу захопити вихованців.

ü     Мені легко з вихованцями .

ü     Я цілком володію собою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архів записів
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples

  • Copyright MyCorp © 2024