ЕКОЛОГІЧНІ ІГРИ
Ігри екологічного спрямування дозволяють вихованцям побачити неповторність не тільки окремого живого організму, але і екосистеми, усвідомити неможливість порушення її цілісності, зрозуміти, що нерозумне втручання в природу може викликати істотні зміни як у середині самої екосистеми, так і за її межами. Під час ігор вирішуються такі завдання: пізнавальні, розвивальні, виховні.
Завдання:
- Пробудження чутливості до природних об’єктів та явищ;
- Відкриття нового світу вражень;
- Налагодження безпосереднього контакту з природою;
- Формування власного ощадливого ставлення до природи;
- Вміння спілкуватися, працювати в колективі, знаходити спільну мову;
- Вироблення вміння самостійно оцінювати явища й мислити.
ВИПРАВ ПОМИЛКУ
Хід гри:
Керівник гуртка пише на дошці завдання. Вихованці повинні визначити правильні варіанти словосполучень і написати їх на аркушах паперу. Потім хтось зачитує свій варіант відповіді. Якщо вона правильна – учні плескають у долоні.
Завдання:
дятел
|
риє
|
з кітки на квітку
|
лисиця
|
стрибає
|
по траві
|
білка
|
ловить
|
гніздо
|
кріт
|
перелітає
|
через ліс
|
гадюка
|
довбає нору
|
в землі
|
метелик
|
будує
|
комах
|
жаба
|
повзе
|
стовбур дерева
|
пташка
|
біжить
|
з дерева на дерево
|
Керівник гуртка роз’ясняє помилки вихованців.
СКЛАДИ РОЗПОВІДЬ
Хід гри:
1.Керівник гуртка поділяє вихованців на декілька груп. Кожна група отримує список слів на певну тему.
Завдання: Скласти розповідь використовуючи отримані слова.
Наприклад:
Весна, сніг, проталини, джмелі, підсніжники, проліски;
Тепло, квітень, різнокольоровий килим, ряст, медунка, мурашки;
Весняний ліс, первоцвіти, люди, квіти, оберігати природу, оберігати первоцвіти.
Слова треба написати на дошці і ті, які учень згадає в своїй розповіді, підкреслити. Це дасть змогу проконтролювати якість виконання завдання. Учні вчаться виявляти зв’язки між окремими елементами природних систем.
2.Учні сидять за партами. Керівник гуртка роздає конверти, в яких на рівних за розміром клаптиках паперу записані окремі речення. Вихованці повинні розкласти їх у певному порядку (згори донизу) так, щоб утворилась розповідь.
Наприклад:
Зникла сова – почали розмножуватися миші.
Якось людина сказала сові: «Нема від тебе в лісі ніякої користі».
Мало квітів, трави – корови молока не дають.
Сова повернулася до рідного лісу і все стало так, як було раніше.
Миші почали нищити гнізда бджіл та джмелів.
Погано стало людині без молока і меду.
Зникли бджоли та джмелі – нема кому запилювати квіти.
Людина вимушена була помиритися з совою.
Сова образилась і полетіла в інший ліс.
Гра припиняється тоді, коли хтось з вихованців правильно виконає завдання. Переможець зачитує розповідь.
Речення повинні бути невеликими за розмірами і у кількості не більше 8-10. Гра використовується у кількох випадках: 1. Контроль знань (Розповідь складається з матеріалу домашнього завдання); 2. Під час вивчення нової теми. |